Chai Tea à la Freja







Mmm, vad jag blir sugen bara av att kolla på bilderna! Jag kanske ska ta & göra en kopp til... :)

Chai Te passar - enligt mig - när, hur & var som helst & särskilt på vintern, så varför inte ta & lägga upp ett litet recept? Antingen så kan man ju köpa vanligt chai-te från affärer, eller som jag har gjort; köpt från Espresso House. Men om man tycker bättre om att göra själv & orkar det så har jag ett recept här oxå som jag har testat några gånger & som blir riktigt gott:

Chai Te
Två koppar

Ingridienser:

5 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 kanelstång
10 kardemummakärnor
3-4 tsk svart te
2 dl varm mjölk

Gör så här:

Sjud vattnet & kryddorna i en kastrull med lock i ca 5 min. Tillsätt tèet & låt det dra i ca 5 minuter till. Sila tèet, vispa den varma mjölken till skum & häll i.

Voila! En härlig kopp med chai-te!

Men nu ska jag nog börja med min tråkiga läxa... -.- vi ses :)<3



Kommentarer
Postat av: Hedda den bästa! <3

DÅLIG UPPDATERING FREJA LAESTIDUS DIN .......kan ju inte säga vad som helst här,vet aldrig vem som läser ;) <3333333333 bajssssskörv!

2010-02-15 @ 13:31:33



Namn:
Kom ihåg mig?

Har du någon E-postadress? (OBS! Publiceras inte!)

Eller en blogg kanske? ;)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0